Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

De praktijk

Wat is het adres van de praktijk?
Adres Hoofdlocatie Kooikersweg
Balie B, 1e etage
Kooikersweg 203B
5223KE 's-Hertogenbosch

Locatie Copernicuslaan
Alleen op afspraak
Copernicuslaan 301
5223EH 's-Hertogenbosch

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
Reguliere openingstijden
Maandag 8:00 - 17:00
Dinsdag 8:00 - 17:00
Woensdag 8:00 - 17:00
Donderdag 8:00 - 17:00
Vrijdag 8:00 - 14:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


Afwijkende openingstijden
Hemelvaartsdag
Donderdag 29 mei
Gesloten
Pinksteren
Maandag 9 juni
Gesloten
Hoe kan ik de praktijk bereiken?

Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon.

Telefoonnummer
073 621 59 89
Bereikbaar vanaf 08:00 uur.
Vrijdagmiddag van 14.00 tot 17.00 uur alléén voor spoed bereikbaar
Spoednummer
073 621 59 89
Bereikbaar vanaf morgen 08:00 uur.
Afsprakennummer
073 621 59 89
Bereikbaar vanaf 08:00 uur.
Huisartsenpost
088 876 5050
Heb je ’s avonds, ’s nachts of in het weekend zorg nodig die niet kan wachten, bel dan de huisartsenpost.

Jeroen Bosch Ziekenhuis
Henri Dunantstraat 1
5223 GZ ’s-Hertogenbosch

Wanneer bel ik de huisartsenpost?
Hoe kan ik me inschrijven bij de praktijk als nieuwe patiënt?

Je bent welkom in onze praktijk. Als je je als nieuwe patiënt wilt inschrijven, vragen wij je om een inschrijfformulier in te vullen. Wil je enkel een wijziging doorgeven in je persoons-, contact- of verzekeringsgegevens? Doe dit dan via jouw portaal. Geen portaal? Bel dan met onze assistente.


Ga naar inschrijfformulier

Hoe kan ik mijn contactgegevens aanpassen?

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.

Hoe kan ik overstappen naar een andere huisarts?

Als je naar een andere huisarts wilt overstappen sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op naar jouw nieuwe huisarts via een beveiligde internetverbinding. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (073 621 59 89) en dus toestemming geeft dat het dossier wordt doorgestuurd. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.

Ik heb een klacht over mijn huisarts

Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan de klacht kenbaar maken d.m.v. een klachtenformulier. Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.


Ga naar klachtenformulier


Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.

Hoeveel kost een consult of huisbezoek van de huisarts?

Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:



Maximumtarief
Consult regulier korter dan 5 minuten€ 6,21
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minuten€ 12,43
Consult regulier 20 minuten en langer€ 24,85
Visite regulier korter dan 20 minuten€ 18,64
Visite regulier 20 minuten en langer€ 31,06
Vaccinatie regulier€ 6,21
Een vervolgonderzoek, wat kost mij dat?

Is er een vervolgonderzoek in het ziekenhuis nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Maar het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.  

Wat zijn de kosten voor gemoedsbezwaarden?

Mocht je om godsdienstige reden niet verzekerd zijn, dan weten wij dat waarschijnlijk al wel. Je staat dan geregistreerd als "gemoedsbezwaarde”. Wij brengen dan geen inschrijftarief in rekening maar hanteren de hieronder genoemde bedragen.



Tarief
Consult korter dan 5 min€ 15,93
Consult vanaf 5 min tot 20 min€ 31,86
Consult 20 min en langer€ 63,72
Visite korter dan 20 min€ 47,79
Visite 20 min en langer€ 79,65
Vaccinatie / injecties€ 19,56
LaboratoriumonderzoekKostprijs
EntstoffenKostprijs
Welke apotheek is aangesloten bij mijn huisarts?

Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag de huisarts dan het recept mee te geven in plaast van het direct naar de aangesloten apotheek te sturen.

Moet ik ook van apotheek overstappen als ik overstap van huisarts?

Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.

Ik heb een andere zorgverzekeraar, wat nu?

Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons systeem.

Wat wordt door mijn zorgverzekering vergoed aan huisartsenzorg?

Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed uit de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je spreekt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico aan. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten  daarvan wel onder het eigen risico.

Wat als ik niet verzekerd ben?

Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan vragen we je het consult contact of per pin te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook in het geval je een buitenlandse verzekering hebt; je draagt dan zelf zorg voor de nabetaling.

Ik zie bij een declaratie van de zorgverzekering JBH staan, wat is dat?

De huisarts is aangesloten bij de zorggroep Jeroen Bosch Huisartsen (JBH). Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars hebben zij afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.


Natuurlijk hanteren we bij de behandeling van chronische ziekten de protocollen uit de zorgstandaarden. Maar individuele 'zorg op maat' staat bij ons voorop.

Ik wil me inschrijven bij de praktijk als nieuwe patiënt
Onze praktijk staat open voor inschrijvingen van nieuwe patiënten indien:

- Je woonachtig bent in de woonplaats en wijk van de huisartsenpraktijk
- Er sprake is van gezinsuitbreiding of gezinshereniging (er is al een gezinslid ingeschreven bij de praktijk)

LET OP: bij het wisselen van praktijk is het noodzakelijk dat je jezelf uitschrijft bij je vorige huisarts. Dit is met name belangrijk, omdat je medische dossier zo spoedig mogelijk in ons bezit komt. Geef de vorige huisarts toestemming het dossier naar ons toe te sturen. We zullen contact opnemen met de vorige huisarts om het dossier digitaal te ontvangen. Hiervoor is het dus noodzakelijk dat de vorige huisarts weet dat je bij ons ingeschreven wordt.
Heeft de praktijk huisregels?
Om er voor te zorgen dat we u zo goed mogelijke zorg kunnen bieden hebben we huisregels opgesteld waar onze medewerkers en patiënten zich aan dienen te houden. Door het betreden van onze locatie of het opnemen van contact, telefonisch of digitaal, gaat u akkoord met deze huisregels. Zo maken we het voor iedereen zo aangenaam mogelijk en kunnen wij ons best doen u zo goed mogelijke zorg te bieden.

In de bijlage treft u onze huisregels.
Waarom camerabewaking in de huisartsenpraktijk?
In onze praktijk maken wij gebruik van cameratoezicht. Wij willen patiënten erop wijzen dat gemaakte opnamen niet onder het medisch dossier van een patiënt vallen. Om de privacy van patiënten, bezoekers en personeel te beschermen, mogen wij alleen cameratoezicht houden als wij aan de onderstaande voorwaarden uit de huidige wet- en regelgeving voldoen:

• De huisartsenpraktijk moet een gerechtvaardigd belang hebben voor het cameratoezicht. Voor ons is dat
patiënten, bezoekers en personeel beschermen en diefstal en vernieling tegengaan.
• Cameratoezicht in een huisartsenpraktijk is alleen toegestaan als dit noodzakelijk is. Wij hebben geen
andere mogelijkheid om te garanderen dat er 24/7 toezicht is om patiënten, bezoekers en personeel te
beschermen en diefstal en vernieling tegen te gaan.
• Patiënten, bezoekers en personeel moeten gewezen worden op het cameratoezicht en het doel daarvan. Hier
voldoen wij aan door de camera’s goed zichtbaar op te hangen en door bezoekers bij de ingang te
attenderen op de aanwezigheid van cameratoezicht.
• De huisartsenpraktijk moet de inbreuk op de privacy zo klein mogelijk houden. Om dit te waarborgen is
er bewust gekozen voor de locatie van onze camera’s, namelijk bij de balie, de wachtkamer en de gang.
• De huisartsenpraktijk mag de camerabeelden niet langer bewaren dan noodzakelijk is.
De richtlijn hiervoor is maximaal 4 weken. Maar is er een incident vastgelegd, zoals diefstal? Dan mag
de praktijk de betreffende beelden bewaren tot dit incident is afgehandeld. Wij houden ons hieraan en
toetsen regelmatig ons beveiligingsbeleid.